Αρχική Καρτέλα 1 Καρτέλα 2 Καρτέλα 3 Καρτέλα 4 Καρτέλα 5
Τελευταία νέα

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Βόμβα από το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο!

Ενστάσεις αντισυνταγματικότητας για διαθεσιμότητα, παρατηρητηρίο στους δήμους, ασυλία στο ΤΧΣ και φόρους.
 

Προβληματισμούς αλλά και πολλές ενστάσεις για το κατά πόσο πολλές από τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου είναι συμβατές με το Σύνταγμα θέτει το επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής στην έκθεση που συνοδεύει το κείμενο του σχεδίου νόμου.

Όσον αφορά στην ασυλία από ποινικές ευθύνες στα μέλη του ΤΧΣ -η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί ότι θα αποσύρει τη ρύθμιση- το συμβούλιο επισημαίνει ότι θα ήταν σκόπιμο να προσδιορίζονται σαφώς οι σχετικοί κανόνες επιμελούς διαχείρισης και προσθέτει «εγείρει προβληματισμό, σε σχέση και με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, η, άνευ ειδικής αιτιολόγησης στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τη σχετική νο?οθετική πρωτοβουλία, προτεινόμενη διαφορετική μεταχείρισή τους, ενόψει και του αμιγώς ιδιωτικού χαρακτήρα του Ταμείου (άρθρο 1 του ν.3864/2010)».

Στο άρθρο 76 - που αφορά στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ -το επιστημονικό συμβούλιο της Βυλής επισημαίνει ότι η προτεινόμενη ρύθμιση εγείρει προβληματισμό για το εάν οδηγεί σε περιορισμό ή κάμψη της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.

Τα μέλη του συμβουλίου προσθέτουν δε ότι οι ΟΤΑ έχουν τεκμήριο αρμοδιότητας επί των τοπικών υποθέσεων, το οποίο θεμελιώνεται απευθείας από το Σύνταγμα και αυτοτέλεια των τοπικών τους αρχών, οι οποίες εποπτεύονται από την κεντρική διοίκηση μόνο ως προς τη νομιμότητα των πράξεων ή παραλείψεων τους και όχι προς την σκοπιμότητά τους και αναφέρουν συγκεκριμένα ότι «Οι παρεμβάσεις δεν φαίνεται να συνάδουν με τις εγγυήσεις του άρθρου 102 του Συντάγματος».

Εκεί όμως που το επιστημονικό συμβούλιο είναι πραγματικός καταπέλτης είναι το θέμα της διαθεσιμότητας καθώς στην έκθεση εκφράζεται αντίρρηση για την γενική εξουσιοδότηση που δίνεται σε υπουργούς να καταργούν θέσεις ανά κατηγορία κλάδο, ή ειδικότητα σε υπουργεία, και λοιπές δομές του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, και επισημαίνεται ότι για να είναι συνταγματική επιτρεπτή η νομοθετική εξουσιοδότηση πρέπει να είναι ειδική και ορισμένη.

Ειδικότερα, δε για την σύσταση ή κατάργηση θέσεων σε ΟΤΑ α και β βαθμού, σημειώνεται ότι αυτό συνιστά περιορισμό ή κάμψη της αυτοτέλειας των δήμων. "Τόσο η διαθεσιμότητα όσο και η εφεδρεία αποτελούν ένα sui generis είδος απόλυσης υπό προθεσμία το οποίο θίγει κατ' αρχήν στον πυρήνα τους τη συμβατική ελευθερία ( άρθρο 5 παρ.1 Συντάγματος) και την εργασία ως δικαίωμα στην περιουσία αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Τέλος πολλές ενστάσεις εκφράζονται και για τα φορολογικά θέματα.




Πηγή: briefingnews.gr

Disqus

Days Remaining:
Hours Remaining:
Minutes Remaining:
Seconds Remaining:
Blogger Wordpress Gadgets