O Yπέρτατος Κύριος, ο Υπαρκτός, ο Αόρατος, ο Άχρονος Θεός
έδωσε την έμπνευσή Του από την πηγή της Σοφίας και της Αγάπης
στην εικόνα της δημιουργίας.
Φυσικά είναι αδύνατο να απαντηθεί το ερώτημα περί της έννοιας του Υπέρτατου Κυρίου με τη λογική, ο προσδιορισμός που γίνεται πιο κάτω ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη δεκτικότητα. Με την έννοια και τους περιορισμούς αυτούς ο Υπέρτατος Κύριος είναι ο Άγραφος Λόγος, ο Απρόσωπος Θεός, η Παρουσία του Όλου στο Σύμπαν και του Ενός στο Όλο. Ο Απρόσωπος Δημιουργός "εποίησε" με Σοφία τα ορατά και τα αόρατα. Aυτός είναι ο Άκτιστος Κτίστης των πλασμάτων της πλάσης Του, ο Αιώνιος Φωτοδότης του Αιώνιου Φωτός.

Ορατή κατοικία του Υπέρτατου Κυρίου, προβάλλεται μέσω του Αγίου Φωτός στον Πνευματικό Νου και προσδίδει σ' αυτόν έλξη για την πορεία της γνώσης. Ο δικός μας νους, απέραντος μα περιορισμένος στο γήινο επίπεδο επείγεται να συλλάβει την έννοια του Φωτεινού Νου, του Ενός, του Απόλυτου, του Τελειότερου που υφίσταται ως έμπνευση Ποίησης και Σοφίας. Είναι ο Άγιος, ο Ισχυρός ο Εκφραστής- Εμπνευστής της Αγιοσύνης, μέσω Αυτού η Αγιοσύνη διέρχεται υπό μορφή Φωτός και κατευθύνεται κάθετα προς τα όντα της γης που ενστερνίζονται την τελειότητα της έκφρασης στο γήινο επίπεδο.
Μέσω Εκείνου εκφράζεται στο σύνολό της η Αγιοσύνη, μέσω Εκείνου απευθύνεται, μέσω Εκείνου λαμβάνεται ο Αγιότερος των Αγίων, ο Αγαθότερος των Αγαθών, Ο Σοφότερος των Σοφών, ο Ποιητής των Ποιητών, ο Εκφραστής των Εκφραστών, Πατέρας πάντων των ανθρώπων. Αυτός είναι ο Ενδυναμωτής των αδυνάτων, η Δύναμη των αδυνάτων, ο Κατευθύνων τις Ισχυρές Δυνάμεις Φωτός των Ουρανών.
Ο Ελεήμων των απόρων, ο Παρέχων την Αφθαρτη Ελεημοσύνη, ο Ακούων τις κραυγές του γήινου επιπέδου, ο Παρέχων τα Αιώνια παντοιοτρόπως. Ο Προνοών με Πρόνοια σοφής παρατήρησης και σοφής παροχής. Ο Βλέπων Αδιάβλητα, ο Επενεργών με Άφθαρτα μέσα που καταυγάζουν Φως "εκ του Φωτός Του". Ο εισερχόμενος υπό μορφήν Φωτός στο χώρο της κατοικίας και εγκαθιδρύων τη Βασιλεία Του, στην ψυχή μας, στο νου, στη συνείδηση.

Ο Παρέχων την Μεγάλη Παρουσία στα υλικά μας επίπεδα. Ο Καθορίζων την πορεία μας μέσω της Πορείας Του. "Ο Πορευόμενος μέσω υμών", για την πορεία μας μέσω Εκείνου. Ο Απευθύνων σε μας την πανταχού παρούσα Αγάπη Του. Ο Καθορίζων την πορεία μας στους Ουρανούς, ως εκφραστής της Αγάπης και της Αγιοσύνης. Ο Μαχόμενος για την πρόοδό μας. Αυτός η ορατή Ελπίδα της Άφθαρτης Ζωής.
Αυτός είναι η Παρουσία στον Πόνο, η Παρουσία στη Δοκιμασία, η Παρουσία στην Ελπίδα. Είναι ο Ένας, Ο Μόνος, Ο Άγιος που ενδίδει σε μας από Αγάπη. Η Αγάπη Του δεν υφίσταται αλλοίωση, φθορά, δεν απόλλυται, εκφράζεται μέσω Εκείνου και διαφαίνεται στο Νόμο Του. Ο Νόμος Του είναι ο Πανδέκτης της Αγάπης. Είναι ο Πανανθρώπινος Πανδέκτης της Θείας Παρουσίας. Εκείνος θεσπίζει τους Νόμους Του και εκδίδει τις αποφάσεις Του. Είναι ο Εφαρμοστής της αδιάβλητης και ουσιαστικής Δικαιοσύνης, άμεσα προσδιοριστικής του δικού Του Είναι.
Ο Δίκαιος Κριτής, ο θεματοφύλακας των Ουράνιων Νόμων-Αξιών στους Αιώνες. Είναι η υπαρκτή Δικαιοσύνη της Πολιτείας του Φωτός. Είναι ο Οριστής της Δικαιοσύνης, ο θεματοφύλακας των αποφάσεων του Ουράνιου δικαστηρίου. Είναι αρμόδιος Κριτής, γιατί "τα πάντα ορά". Είναι Εκείνος που αξιολογεί τις Αιώνιες Αξίες, είναι ο Παρεμβαίνων φωτεινά στο νου των ανθρώπων. Είναι ο Ερμηνευτής των Νόμων ο Εμπνευστής της Δικαιοσύνης. Ο απόλυτος γνώστης του Δικαίου, γιατί Εκείνος μαρτυρεί για μας. Δια του στόματός Του μαρτυρούν οι Άγγελοι.

Ο Ποιητής όλων εποίησε με οίστρο κάλλους και έμπνευση Σοφίας το αδιαμόρφωτο Σύμπαν δια "Των Χειρών Του". Άγγιξε δια των πνευματικών Του Χειρών το αχανές Σύμπαν και εμφύσησε επ' αυτού Πνοή Θεία, Ζώσα, έκτισε την τελειότητα της υπέρτατης τελείωσης, εποίησε το Ποίημα του Ουρανού, το Ποίημα της Γης. Μέσω της αγαθής προαίρεσης και της απέραντης Αγάπης έπλασε τα άπλαστα με μόνο το αγαθό Φως, χωρίς κτίστες, χωρίς εργάτες και έθεσε την απεριόριστη σφραγίδα Του στον ορατό και στον αόρατο υπαρκτό κόσμο, που δεν αντιληφθήκαμε ακόμη.
Απροπαρασκεύαστες εμείς οι γήινες υπάρξεις για να μας αποκαλυφθεί το υπέροχο δημιούργημα. Προσπαθούμε να λάβουμε κάποια γεύση έστω και αμυδρή προσδοκούμε να εννοήσουμε τα θαύματα της Θείας Κτίσης τα θαύματα των Ουρανίων συμβάντων. Ασυλλήπτου Φωτός το Έργο του Υπέρτατου, ο Ουράνιος Πύργος που έχουν την "κατοικία τους" οι αιώνιες πανανθρώπινες Αξίες. Οικοδέσποινα του Πύργου η Αρετή μας αναμένει απαστράπτουσα από το Αγαθό Φως. Προσφωνούμε Εκείνον Αδιάβλητο.

Το κάλλος του ΚΑΛΟΥ φέγγει ως καθρέπτης με χίλιους ήλιους που αντικατοπτρίζονται επ' Αυτού και αντανακλώνται απανταχού της οικουμένης. Προσφωνούμε Εκείνον Ελπίδα της Οικουμένης, Ελπίδα των πονεμένων, Ελπίδα των δούλων, των παθών, Ελπίδα των ασθενών της ψυχής, Ελπίδα των πλανημένων. Ελπίδα των ανομούντων, Ελπίδα που οδηγεί στο Ανέσπερο Φως των Αιώνων στο Βασίλειο, που Εκείνος έπλασε και στο γένος μας, που μέσω του Υιού, έταξε.
"Εν Αυτώ ζωμεν και κινούμεθα και Εσμέν".